Skånska Akademiens Vänförening

Om oss
Vi är en ideell förening för alla som är intresserade av skånsk kultur. Precis som det låter är vi vänner till Skånska Akademien (se nedan) och har många samarbeten tillsammans med dem. Vi arrangerar också egna aktiviteter, till exempel utflykter till intressanta platser runtom i Skåne.

Som medlem i Vänföreningen träffar du likasinnade personer under trevliga former. Du får via e-post information om alla evenemang, både i Skånska Akademien och i Vänföreningen. Du får också vårt digitala medlemsblad Notifikationer med intressanta artiklar och reportage. Allt detta får du för en låg medlemsavgift.

Om Skånska Akademien
Skånska Akademien är en opolitisk sammanslutning som bildades 1981. Den har Kultur och humor som sitt motto och består av 21 ledamöter. Akademien arbetar på vetenskaplig grund och har som syfte att främja skånsk kultur genom exempelvis populärvetenskapliga skrifter och publika arrangemang. Varje år utdelas priset Skånes Medelpunkt till en framstående representant för allt skånskt. Läs mer på skanskaakademien.se.

Bli medlem!
Vi är just nu ett hundratal medlemmar i Vänföreningen, men vill gärna bli många fler.

Erbjudande: Bli medlem nu i höst så ingår även hela 2024 i priset.

Medlemsavgiften för privatperson är 150 kr per år.

Föreningar, organisationer och företag betalar 500 kr per år.

Sätt in avgiften på vårt bankgiro 842-7817 och ange ditt namn. Mejla sedan fullständiga kontaktuppgifter — namn, e-postadress, adress och telefonnummer — till info@vanforeningen.com. Din e-postadress är viktig eftersom vi använder den för alla utskick.

Kontakt

Har du frågor eller förslag till aktiviteter, mejla oss på info@vanforeningen.com.